Återköp

För att Gentlemen of Sweden ska kunna hantera ett återköp krävs följande:

Så snart du registrerat din önskan om återköp hos vår kundtjänst kommer du få ett mail med all returinformation skickat till din epost.

Returnera varan utan onödigt dröjsmål senast 14 dagar efter den dag ditt återköp är registrerat hos oss.

Så snart din retur hittat tillbaks till oss kommer vi meddela dig och påbörja en återbetalning under förutsättning att varan uppfyller kraven för en retur.

Notera att vi återbetalar inga fraktkostnader. Förpacka din retur noga, skulle varan vara skadad när den anländer vårt lager godkänns inte returen.

Återbetalningen sker i regel via samma betalningssätt som valdes vid själva köpet.

Observera att vi tar ut en kostnad på 199kr för ej uthämtade paket för att täcka kostnader som administration, pack, plock, returfrakt etc så om du ångrar ditt köp och vill spara den kostnaden hämtar du ut paketet och returnerar sedan till oss enligt vad som beskrivs ovan.

Reklamation

Vi byter enbart produkter som är skadade eller på något annat vis felaktiga och inte orsakat av felaktig användning/hantering av varan. Kontakta vår kundtjänst omgående om du fått en produkt som är skadad eller felaktig. Kan vi inte ersätta produkten med en ny återbetalar vi produkten.

När du vill reklamera en försändelse är det viktigt att du har sparat originalemballaget samt förpackningen till produkten. Emballaget ska kunna fotograferas och skickas till oss på begäran.

Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”, det betyder att vi inte godkänner returer/reklamationer av produkter som du provat men anser inte lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att man provar sin nya produkt på en liten yta (exempelvis handleden) och väntar i 24h för att märka en eventuell reaktion.

Gentlemen of Sweden har alltid rätt att ta varan du vill reklamera i retur, om så är fallet får en retursedel av oss. Vid godkänd reklamation ersätter vi alltid returfrakten.

Kontakta vår kundtjänst omgående om du tar emot en skadad eller öppnad kartong vid leverans. Fotografera det trasiga emballaget och/eller produkten och och skicka bilden tillsammans med information om din reklamation till vår kundtjänst. Observera att det trasiga emballaget eller produkten måste sparas till dess att reklamationen är slutförd.